• بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 278
      کد: 11762
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۸۹/۱۰/۳۰

      تداوم سیاست یک طرفه کردن خیابان‌ها درمشهد در کمیسیون حمل ونقل مطرح شد

      تداوم سیاست یک طرفه کردن خیابان‌ها درمشهد در کمیسیون حمل ونقل مطرح شد
      یکصد و چهل و پنجمین کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، درحالی برگزار شد که یک‌طرفه شدن برخی از خیابان‌های مشهد فضای جلسه را تحت تاثیر قرار داده بود؛ به طوری که امامی، مدیر‌عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مشهد اعضای کمیسیون را دعوت کرد تا با بازدید از مرکز هوشمند کنترل ترافیک شهر از نزدیک شاهد تغییرات ترافیکی درمحورهایی که یکطرفه شده‌اند، باشند. اولین دستورکار جلسه گزارش طرح پیاده‌راه کردن بازارچه آستانه‌پرست بود. حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مهرورز، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، دراین باره گفت: در بازدید از این بازارچه مشاهده شده که به علت عبور تعداد زیادی زائرو مجاور و اتومبیل بارترافیکی این منطقه زیاد بوده، به‌طوری که رفت و آمد در این بازار مختل شده است. از این‌رو، طرحی تهیه شده بود تا براساس آن راه‌بندهایی به منظور ممانعت از رفت و آمد اتومبیل در این بازار نصب شود. البته این راه‌بندها به‌منظور دسترسی آمبولانس و آتش‌نشانی باید قابلیت تحرک داشته باشد. مهدی امامی میبدی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مشهد نیز در این باره‌ گفت: نصب این راه‌بندها مقداری زمان می‌برد و حدود ۴۰میلیون تومان هزینه دربر دارد. با این وجود ضرورت نصب آن‌ها مورد تاکید ما نیز هست. درنهایت ‌مقرر شد تا به‌صورت ‌موقت تا آماده شدن ‌نصب راه‌بند‌ها، این بازار با وسایل ‌دیگری مسدود شود. دستورکار دیگر جلسه، بررسی طرح توسعه پیاده‌رو ضلع شمالی و جنوبی بازار رضا بود. طاهری‌پور، شهردار منطقه۷مشهد دراین باره با بیان اینکه تردد بیش از ظرفیت اتومبیل از خیابان کنار بازاررضا باعث مزاحمت‌های زیادی برای شهروندان شده است، گفت: تعریض پیاده‌رو به علت اینکه فضا برای جابه‌جایی اتومبیل‌ها را تنگ می‌کند، باعث تشدید مشکل می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود که این مسیر فقط به پیاده‌رو اختصاص یابد و فقط درساعاتی از شب برای تخلیه بار توسط کسبه باز شود. با این حال، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک ضمن موافقت با توسعه پیاده‌رو بیان داشت: از آنجا که ترددهای اطراف حرم مطهر هدفمند شده است، این خیابان بیشتر یک معبر عبوری بوده و توسعه پیاده‌رو بلامانع است. غلامرضا زعیمی، عضو کمیسیون نیز از پیشنهاد شهردار منطقه۷ حمایت کرده و ابرازداشت: این مسیر یا باید پیاده‌رو باشد و یا سواررو در غیر این صورت مشکلات خیابان تدوام می‌یابد. بررسی عدم اجرای پیاده‌راه کردن بازار سرشور دستور کار دیگر این‌جلسه بود. شهردار منطقه ۷ در این باره گفت: طرحی در این باره ابلاغ نشده است. امامی نیز گفت: طی بازدیدهایی که ازاین منطقه شده است، به علت وجود برخی از ساختمان‌های مسکونی و هتل‌ها امکان مسدود کردن تمام این مسیر وجود ندارد. در‌‌ نهایت مقرر شد بازارسرشور از قسمت‌هایی که امکان مسدود شدن را دارد، پیاده‌راه شود. آخرین دستور کاراین جلسه، بررسی پیشرفت پل اسماعیل‌آباد بود. مهرورز دراین باره گفت: احداث پل اسماعیل‌آباد از تاریخ ۵دی ماه آغاز شده است و تا ۵خرداد به اتمام می‌رسد. داوودآبادی، عضو دیگرکمیسیون در این جلسه، ضمن انتقاد از یک‌طرفه کردن برخی از خیابان‌های مشهد گفت: باید این اقدامات براساس‌کار کار‌شناسی انجام شود. از این رو من معتقد هستم تا زمانی که تغییرات در رفت وآمد خیابان‌ها مبتنی بر یک کار کار‌شناسی و البته با مطالعه بر روی ترافیک مشهد نباشد، این‌گونه طرح‌ها جوابگو نخواهد بود. امامی نیز در جواب این عضو کمیسیون با بیان اینکه تمامی طرح‌های یک‌طرفه کردن خیابان‌ها براساس‌کارکار‌شناسی صورت گرفته است، گفت: برای یک‌طرفه کردن‌خیابان‌های مشهد چندین ماه کار کار‌شناسی انجام شده و وقتی این طرح به تایید کار‌شناسان رسید، اجرا گردید. ضمن اینکه برای ‌راحتی شهروندان از ماه پیش نسبت به تغییر مسیر این خیابان‌ها اطلاع‌رسانی کردیم. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر نیزضمن دفاع از یک طرفه کردن خیابان‌ها گفت: در راستای کنترل ترافیک مشهد باید سیاست یک‌طرفه کردن خیابان‌های شهر تداوم یابد. ضمن اینکه درمسیرهایی که یک طرفه شده است، خطوط ویژه برای عبورو مرور وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است. در ‌‌نهایت مقررشد که این طرح بیشتر بررسی شود. در پایان جلسه، اعضای کمیسیون از مرکز کنترل ترافیک هوشمند مشهد بازدید کردند. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری درباره نتیجه یک‌طرفه کردن برخی از خیابان‌های مشهدگفت: با یک‌طرفه کردن ‌مسیر خیابان امام‌خمینی(ره) به مدرس، بار ترافیک این مسیر در۲۵دی ماه نسبت به ۱۸دی که این مسیر دو طرفه بود، ۳۸درصد کاهش یافته است. وی تاکید کرد: در مجموع، تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی در این مسیر‌ها روان‌تر شده است
      تعداد بازدید: 278
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 555    بازدید کنندگان دیروز: 2389    کل بازدید ها : 7,314,887
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد