• جمعه،30 اردیبهشت 1401
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 67
      کد: 11216
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۰/۰۷/۱۲

      مخالفت اعضای کمیسیو ن حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهرمشهد با مصوبه جدید دولت در زمینه واگذاری حمل ونقل شهری به اتحادیه های صنفی

      مخالفت اعضای کمیسیو ن حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهرمشهد با مصوبه جدید دولت در زمینه واگذاری حمل ونقل شهری به اتحادیه های صنفی

      رئیس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شهری شورای اسلامی شهر مشهداز مخالفت اعضای این کمیسیون با مصوبه جدید دولت در زمینه واگذاری حمل ونقل شهری به اتحادیه های صنفی خبر داد.

      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد غلامرضا زعیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه افزود:مصوبه جدیددولت در خصوص واگذاری پروانه جواز کسب وحمل ونقل شهری به اتحادیه صنفی مغایر با لایحه دولت ومصوبه مجلس شورای اسلامی در مورخ 1/8/86 مبنی برواگذاری توسعه حمل ونقل ومدیریت بار به شهرداری ها می باشد.

      وی بابیان اینکه تا کنون هیچ ابلاغی از سوی استانداری خراسان رضوی برای اجرایی شدن مصوبه دولت درتاریخ یکشنبه 2/6/90 نشده است، افزود:این واگذاری به اتحادیه های صنفی نمی تواند مشکلات حمل ونقل شهری را حل نماید.

      وی در ادامه از افزایش ایستگاههای دوچرخه در سطح شهر و کنار ایستگاه های قطار شهری خبرداد وتصریح کرد:دریکصد و هفتادمین جلسه کمیسیون امور حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص وضعیت ایستگاه های دوچرخه سطح شهر و عملکرد شرکت اجرا کننده طرح بحث وتبادل نظر شد.

      وی با بیان اینکه شرکت خصوصی مجری طرح ایستگاه های دوچرخه سواری خواستار ایجاد یکسری کارت ها برای ایستگاه های دوچرخه به غیر از من کارت های اتوبوس شده است، افزود: این شرکت همچینین خواستار تبلیغات بیشتر در شهر شده اند، که با توجه به تبلیغات انجام شده این موضوع ضرورتی ندارد.

      غلامرضا زعیمی در ادامه گفت: باید یکسری پارک بند ها در سطح شهر داشته باشیم تا افرادی که می خواهند به صورت تفریحی از دوچرخه استفاده کنند و یا دوچرخه های شخصی دارندنیز با مشکل روبرو نشوند.

      زعیمی در خصوص احداث مسیر و ایستگاه دوچرخه سواری در مجاورت ایستگاه های قطار شهری گفت: چند ایستگاه قطار شهری در حال حاضر اعلام آمادگی کرده اند و این کار می تواند به جذب شهروندان برای استفاده از قطار شهری نیز موثر باشد.

      وی درادامه افزود: در برخی از ایستگاه های اتوبوس نظیر ترمینال پایانه غدیر اگر اتوبوسرانی این ایستگاه را مجهز کند قابل استفاده برای دوچرخه ها می باشد.

      وی همچنین به پیشنهادیکی از اعضادر خصوص باندهای کندرو اشاره وافزود: بهترین مسیر برای دوچرخه سواری می تواند باندهای کندرو باشد و باید این مسیرها را به گونه ای طراحی کنیم تا هم بتوان برای تردد سواری و هم تردد دوچرخه از آن استفاده کرد.

      در پایان با احداث مسیر و ایستگاه دوچرخه سواری در مجاورت ایستگاه های قطار شهری موافقت و قرار شد بررسی های بیشتر در این خصوص صورت گرفته و در جلسات بعدی به کمیسیون ارائه گردد. در دستور کار دوم کمیسیون به پیگیری اجرای سامانه اتوبوسرانی تندرو پرداخته شد و زعیمی در این رابطه گفت: خط یک اتوبوسهای تندرو در حال اتمام است، این خط از میدان انقلاب تا طبرسی می باشد و تمام نقشه برداری های آن انجام شده و مسیر متصل شده است وتاکنون 80 درصد جا نمایی ایستگاه ها انجام شده و تا پایان مهرماه مابقی طرح به اتمام می رسد.

      زعیمی دیگردستورکار کمیسیون را بررسی مسائل و مشکلات مربوط به شرکت های خصوصی اتوبوسرانی دانست واذعان کرد:برخی از شرکت های خصوصی نسبت به عدم تبلیغات مناسب در خصوص استفاده شهروندان از من کارت گلایه مند بودند که در این رابطه اعضای کمیسیون مقررکردند، تا سازمان اتوبوسرانی وشهرداری مشهد همکاری های لازم را با شرکت های خصوصی انجام دهد.

      وی درادامه افزود: از زمانیکه استفاده از من کارت رایج شده است عده ای از مسافران من کارت تهیه نمی کنند و یا نسبت به شارژ کارت خود اقدام نمی کنند برای رفع این مشکل نیز عده ای مامور در اتوبوس ها به صورت تصادفی حضور دارند تا به کنترل کارتهای مسافرین بپردازند و این فعالیت تا یک مدت ادامه دارد تا شهروندان موظف شوند نسبت به تهیه و شارژ کارت خود مسئولیت بیشتری داشته باشند.

      وی در ادامه در خصوص نصب دستگاه کارت خوان در درب جلو گفت: در مواقعی که حجم مسافران وارد شده به اتوبوس زیاد است راننده نمی تواند تسلط کامل بر روی مسافران و کارت زدن آنها  داشته باشد به همین دلیل به صورت امتحانی و در چند اتوبوس دستگاههای کارت خوانی در درب جلو گذاشته شده است تا بررسی شود نظر شهروندان و عملکرد آن به چه صورت خواهد بود.

      وی ادامه داد: رانندگان موظف هستند نسبت به افرادی که بهای کرایه خود را نمی پردازند و حق مردم را پایمال می کنند برخورد کنند ولی اینکه رفتاری نادرست با شهروندان داشته باشند مورد تایید نمی باشد و باید اینگونه رانندگان خاطی سریعا تعویض شوند. زعیمی درادامه اظهار داشت: اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند تا درنشستی مشترک با شهرداری ونمایندگان شرکت های خصوصی مشکلات موجود دراتوبو سرانی را مورد بررسی قراردهند.

      وی یکی دیگر از دستور کارهای کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر مشهد را بررسی مشکلات بلوار شفا دانست واذعان کرد: بلوار شفا به صورت اُریب از میدان بوعلی تا میدان امام حسین است و تمامی شریانها را قطع می کند و چون زاویه نا مناسبی با بولوارهای اصلی دارد هرجای این بلوار را که بخواهیم باز کنیم باعث آسیب پذیری زیادی می شود و ممکن نیست.

      وی با اشاره به اینکه بولوار شفا تا کنون سه مرتبه اصلاح هندسی شده و هنوز دچار مشکل است، گفت: قبلا خطوط اتوبوس های 28 و 1/37 در این بولوار و به طول 500 تا 700 مترمرمربع در دسترس بود که بعد از اصلاحات هندسی با یکسری مشکلات مواجه شد و در حال حاضر این سرویس دهی از سمت حر عاملی و به طول 700 متر راه اندازی وتاکنون مشکل خاصی به وجود نیاورده است. م/ن 2158

      تعداد بازدید: 67
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 5394    بازدید کنندگان دیروز: 14231    کل بازدید ها : 7,666,169
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد