• دوشنبه،25 شهریور 1398
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر : ۱۰۰۱
      تعداد بازدید: 38
      کد: 181089
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب خبر داد:

      آرام سازی ترافیک شهر با سبد پروژه های شهری سال 98

      رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سبد پروژه هایی که در سال 98 توسط کمیسیون های عمران و شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده، پکیجی از دستیابی به تسریع حمل ونقل در بخش های مرکزی مناطق مختلف شهر است.
      آرام سازی ترافیک شهر با سبد پروژه های شهری سال 98

      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، محمد هادی مهدی نیا در مراسم آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب باتبریک فرارسیدن روز عید غدیر در تشریح این ویژگی های سبد پروژه های عمرانی سال جاری اظهارکرد: این مهم از طریق شبکه ترافیکی و پرداختن به آرام سازی ترافیک و همچنین اجرای طرح های حمل و نقل انسان محور در مراکز محلات و ارتباطات داخل شهری دنبال می شود‪.‬

      وی با تاکید بر این که ارتباط بین مراکز مختلف کلانشهر مشهد از اولویت های عمرانی است، تصریح کرد: شهرها به تناسب توسعه و بزرگی، نیازمندی های متفاوتی پیدا می کنند و وقتی از یک مقیاسی بزرگتر می شوند، موضوع از تک مرکزی به چند مرکزی تبدیل می شود‪.‬

      رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که ارتباط بین مراکز مختلف شهرهای کلان مثل مشهد و تسریع در نحوه ارتباطی این مراکز یکی از اولویت هایی است که باید مورد توجه برنامه ریزان و مدیریت شهری قرار بگیرد، اضافه کرد: در صورتی که بخواهیم با پروژه‌های که تعریف می کنیم مراکز شهر مشهد را به هم وصل کنیم و همچنین بتوانیم مخل آرام سازی مبتنی بر انسان محور نباشیم نیازمند این تصمیم و عمل مناسب هستیم که مجموعه سبد پروژه های حمل و نقل و فنی و عمران با این رویکرد بوده است‪.‬

      وی متذکرشد: در ادبیات حاکم در شهرسازی، پرداختن به محلات، شهرسازی انسانگرا، تاکید بر آرام سازی ترافیک و جریان سازی ترافیک کم سرعت در مراکز محلات است و برقرار کردن تعامل بین دو مفهوم نیازمند به ظرافت و کوشش بسیار دارد‪.‬

      مهدی نیا تاکید کرد: باید بدانیم شهرهای توسعه یافته چه زمانی حمل و نقل انسان محور را ارتقا داده و این کشورها که بخش زیادی از زیر ساخت های حمل و نقل پر سرعتشان شکل گرفته به اولویت بالاتر که انسان محور بود، رسیده اند‪.‬

      وی با تاکید بر این که تا کمبودها و زیرساخت ها را جبران و ایجاد نکنیم رفتن به اولویت های دوم، مدگرایی می شود، افزود: شبکه حمل و نقل پرسرعت ترافیک در شبکه بزرگراهی باید تکمیل شود و باید بزرگراه های شهری ما تقاطع های همسطح نداشته باشند‪.‬

      وی با قدردانی از رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک برای توجه ویژه به مد ترافیکی دوچرخه در شهر گفت: از مدیریت شهری درخواست دارم که‌ زیرساخت های لازم را در توسعه فرهنگ دوچرخه سواری فراهم کنند‪.‬

      رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد ابراز امیدواری کرد: با ترکیب حالت های حمل و نقل شبکه ای بتوانیم حمل و نقل خودرو محور را در نقاط مختلف شهر مشهد کاهش دهیم‪.‬
       

      تعداد بازدید: 38
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 4310    بازدید کنندگان دیروز: 4779    کل بازدید ها : 4,435,024
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد