• بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 141
      کد: 176589
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس در مراسم بازگشایی محور بسکابادی:

      3 میلیون و 600 هزار مترمربع از معابر مشهد امسال آسفالت می‌شود

      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس از اجرای عملیات روکش آسفالت برای 3 میلیون و 600هزار مترمربع از معابر شهر مشهد در سال جاری خبرداد و افزود: بخش عمده‌ای از معابر دارای آسفالت ضعیف با این اقدام اصلاح می‌شود و از این طریق رضایتمندی خوبی در میان شهروندان شاهد خواهیم بود.
      3 میلیون و 600 هزار مترمربع از معابر مشهد امسال آسفالت می‌شود

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری، معبر شهید بسکابادی واقع در شهرک شهید باهنر، بلوار حر بازگشایی شد.

      محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه بازگشایی و احداث این معبر یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی ساکنان و اهالی منطقه بوده که با پیگیری های کمیته نظارتی و شهرداری امروز شاهد تحقق آن هستیم، اظهارکرد: همین رویکرد در سایر پروژه های عمرانی، از جمله اولویت نحوه و چگونگی روکش آسفالت در شهر ساری و جاری است.

      وی در ادامه گفت: در مدل ارائه شده، علاوه‌بر اینکه معیارها و استانداردهای سنجش میزان خرابی آسفالت به لحاظ تخصصی و روش های روز دنیا بررسی می‌شود، اعضای شورای شهر و کمیته های نظارتی که در ارتباط مستقیم با مردم و خواسته های آنها هستند، در اولویت‌‎بندی اجرای روکش آسفالت معابر تاثیرگذار خواهند بود.

      مهدی‌نیا از اجرای عملیات روکش آسفالت برای 3 میلیون و 600هزار مترمربع از معابر شهر مشهد در سال جاری خبرداد و افزود: بخش عمده‌ای از معابر دارای آسفالت ضعیف با این اقدام اصلاح می‌شود و از این طریق رضایتمندی خوبی در میان شهروندان شاهد خواهیم بود.

      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با بیان اینکه دو رویکرد در بحث راه و ایجاد راه جدید وجود دارد، تصریح کرد: در گذشته راه را محور توسعه می‌دانستند که نگاه صحیحی نیز بوده است ولی الزاما راه میتواند محور توسعه نباشد چرکه اگر توسعه به منزله تحریک توسعه کاذب باشد، باید محافظت و نگهداری شود که راه‌ها بجز بحث توسعه‌ای، بحث حمل‌ونقل و عبور ترافیکی را هم باید در اولویت داشته باشند.

      مهدی‌نیا گفت: مکانیزم های کنترل ما در حیطه معابر جدید باید به شکلی باشد که علاوه بر کنترل و نظارت، مسیر توسعه را هم هدایت کند؛ به صرف اینکه راه، موجب ایجاد تحریک توسعه می‌شود نمی‌توان از ایجاد معبر و راه جدید و یا توسعه معابر شهری اجتناب کنیم.

      وی با تاکید بر لزوم تصحیح مکانیزم های کنترل توسعه در مجاورت راه‌ها، خاطرنشان کرد: پیشتر قوانین و مقررات و مکانیزم های این کنترل فقط رویکرد نظارت و کنترل داشته که این شیوه، پاسخگوی نیازها نبوده و امروز در چگونگی کنترل توسعه اطراف راه‌ها باید تجدیدنظر کنیم.

      مهدی‌نیا در ادامه اظهارکرد: امیدواریم با تصویب سند پهنه‌بندی حریم که وفاقی بین استانداری، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی است، مسیر هدایت در پهنه های حریم را به شکلی انجام دهیم که دغدغه‌مندی های محیط زیستی و تحریک توسعه غیرضروری نیز کنترل شود.

      رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مبتلابه شهرهاست، گفت: یکی از موضوعات مربوط به پدافند غیرعامل، برخورداری شهرها از چند مسیر خروجی و تخلیه است؛ محور بسک‌آبادی علاوه‌بر اینکه مسیر حمل‌ونقلی بوده، یکی از گزینه های تخلیه فوری شهر در مواقع خطر نیز محسوب می‌شود.

      مهدی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 98 شاهد پروژه‌هایی باشیم که به توسعه متوازن شهر کمک کند.

      تعداد بازدید: 141
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 1474    بازدید کنندگان دیروز: 1846    کل بازدید ها : 6,735,795
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد