• چهارشنبه،06 بهمن 1400
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 74
      کد: 216132
      تاریخ انتشار:
      ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در نطق پیش از دستور:

      برای رسیدن به شهر هوشمند باید از دریچه شهرداری هوشمند عبور کرد/ خدمات الکترونیک شهرداری، نیازمند معرفی عمومی

      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: وقتی در حوزه هوشمندسازی، شهر الکترونیک و ... سخن می‌گوییم، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است ولی برای رسیدن به شهر هوشمند باید از دریچه شهرداری هوشمند عبور کرد.
      برای رسیدن به شهر هوشمند باید از دریچه شهرداری هوشمند عبور کرد/ خدمات الکترونیک شهرداری، نیازمند معرفی عمومی

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجید طهوریان عسکری، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، ناطق پیش از دستور یازدهمین جلسه علنی شورا بود؛ متن نطق وی به شرح ذیل است:

       

      بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

      در ابتدای سخنان، اشاره‌به به مناسبت‌های هفته جاری می‌کنم و هشتم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و بسیج دانش‌آموزی را از همین تریبون به آینده‌سازان این مرز و بوم و میهن تبریک عرض می‌کنم.

      روز پدافند غیرعامل به‌عنوان یکی از روزهای مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی را گرامی می‌داریم؛ با توجه به رخداد هفته گذشته، پدافند غیرعامل را به‌عنوان یک موضوع مهم، مجموعه شهرداری مشهد، یادآور می شوم.

      پایان هفته هم مصادف شده با 13 آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان خط امام که امیدواریم با همت و عملکرد ما، محکمترین مشت بر دهان استکبار جهانی باشد.

      امروز قصد دارم درخصوص شهرداری الکترونیک یا شهرداری هوشمند یا هر کلامی که در این الفاظ میگنجد، خدمت شهروندان و اعضای شورای شهر سخن بگویم.

      80 درصد مراجعات شهروندان به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی است و ورود شهرداری به بستر شهرداری الکترونتیک، بستری است که میتواند حجم بالایی از رضایت شهروندان را به‌همراه داشته باشد.

      در این موضوع باید به معنای واقعی وارد شد؛ تا چه زمانی قرار است فقط بگوییم و عمل نکنیم؟

      از جوانب مختلف و منظر فرایندی، ساختاری و اسنادی و از منظر شهروندی، یک بار به موضوع شهرداری الکترونیک توجه کنیم.

      اگر میخواهیم درک کنیم مردم چرا فریاد میزنند و نارضایتی دارند، کافیست یک روز با یک شهروند همراه شوید تا با مدل پاسخگویی به مردم بیشتر شناخت پیدا کنیم.

      ضمن خداقوت به همکاران عزیز در شهرداری و دفاتر پیشخوان خدمات شهرداری مشهد، میزان رضایت شهروندان از دفاتر و عملکرد ما در حوزه شهرسازی، مناسب نیست.

      نحوه پاسخگویی برخی دفاتر با شان شهروند شهر امام مهربانی‌ها و جهان‌شهر برکت و کرامت همخوانی ندارد؛ باید به صراحت بگویم مردم همچون اسیر در دستان آنها افتاده‌اند و هیچ صدایی از آنها شنیده نمی‌شود.

      سوالات مهم و زیادی وجود دارد که چرا هیچ مرجع مشخصی برای پاسخگویی به مردم نیست و خود بنده نیز دنبال یک پاسخگو بودم ولی پیدا نکردم.

      چرا مردم از فرآیند پرونده خود در حوزه شهرداری الکترونیک مطلع نمی‌شوند؟ چرا یک پرونده باید ده‌ها مرتبه بین دفتر و شهرداری پاسکاری شود؟

      در دستورکار امروز شورای شهر، کمیسیون ورزش و جوانان را داریم و می‌توانیم تیم قوی در حوزه پاسکاری ورزشی و فوتبال از دل دفاتر دربیاوریم.

      چرا استاندارد مشخصی برای زمان پاسخگویی وجود ندارد؟ البته خیلی هم نباید سیاه‌نمایی کرد و اگر هم در حوزه شهرداری الکترونیک وجود دارد، چرا عمل نمی‌شود؟

      چرا شهرداری به جای تشویق دفاتر و حوزه شهرسازی، به استفاده از بستر الکترونیک، در ساده‌‎ترین راه ممکن شهروندان را به سمت دفاتر پیشخوان هدایت می‌کنند؟

      چرا دفاتر پیشخوان رتبه‌بندی نمی‌شوند تا براساس نظام ارزیابی و رتبه‌بندی و مشتری مداری، میزان پرونده‌ها را دریافت کنند؟

      شهروندان مشهد، بدانید که امروز صدای شما شده‌ام تا صدای نشنیده‌تان را به گوش اعضای شورای شهر و شهردار و معاون شهرسازی و معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد و سازمان فاوا شهرداری منتقل کنم.

      چرا دفاتر براساس امتیازها و رتبه‌هایی که شهروندان به آنها می‌دهند پرونده دریافت نمی‌کنند؟

      چرا در حوزه شهرسازی با همه مشتقات آن از منطقه تا دفتر، نظام رضایتمندی مشتری و شهروندمداری وجود ندارد و اگر وجود دارد چرا ملموس نیست و وقت شهروندان اینقدر برای ما کم ارزش و بی ارزش شده است؟

      سوالات و نکات بنده در خصوص شهرداری الکترونیک و شهرداری هوشمند و یا لغاتی با این الفاظ و کلمات ساخته می‌شود، نافی زحمات تمام تلاشگران این عرصه نیست اما تاکجا قرار است در تعارفات روزانه، فکری برای 80 درصد مراجعات مردم به شهرداری مشهد و کسب رضایتمندی آنها برنداریم؟

      وقتی در حوزه هوشمندسازی، شهر الکترونیک و ... سخن می‌گوییم، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است ولی برای رسیدن به شهر هوشمند باید از دریچه شهرداری هوشمند عبور کرد.

      آیا می‌دانید بیش از 100 خدمت شهرداری مشهد از طریق خدمات برخط و الکترونیک درحال ارائه است؟ حوزه فرهنگی شهرداری در کنار سایر حوزه های عمرانی و شهرسازی باید بستر فرهنگسازی استفاده از این حجم بالای خدمات برخط را فراهم کند.

      سال‌ها خدمت، رنج و همت همکارانم در سازمان فاوا و حوزه شهرسازی شهرداری مشهد و دیگر حوزه ها که توانسته اند بیش از 100 خدمت شهرداری آنلاین ارایه دهند را ارج می‌نهم؛ قله صحبت امروز بنده اینجاست که فرآیندها وجود دارند ولی برونداد نداریم.

      پیشنهاد داریم در شهرداری مشهد شورای عالی شهر الکترونیک یا شهرداری الکترونیک یا شهر هوشمند به ریاست شهردار مشهد تشکیل شود و از ریاست شورای شهر می‌خواهم همچون کمیته‌های نظارتی که به صورت حقیقی همکارانم در مناطق حضور پیدا می‌کنند، کمیته‌ای برای مراجعات 80 درصد مردم به شهرداری در خصوص شهرداری الکتروتیک و موضوعات حوزه شهرسازی نیز تشکیل دهیم تا بتوانیم بزرگترین حجم رضایتمندی از شهروندان را کسب کنیم

      برای کسب رضایت قلبی و فکری شهروندان مشهدی، این روزها اگر به اطراف شهرداری‌ها مناطق مراجعه کنیم، مستاصل هستند از اینکه چراکه پرونده های حوزه شهرداری و شهرسازی آنها ماه ها طول کشیده است

      این سخنان نافی تلاش‌ها و همت‌های انجام شده نبوده ولی از از اصحاب رسانه و همکاران حوزه‌های تخصصی شهرداری و شورای شهر تقاضا داریم یک بار هم که شده تعارفات اداری را کنار بگذاریم و برای حل موضوعات حوزه شهرداری الکترونیک دست به دست هم، کاری کنیم که مورد رضایت حضرت حق باشد.

      تعداد بازدید: 74
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      امتیاز کسب شده در ارزیابی:
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 427    بازدید کنندگان دیروز: 3159    کل بازدید ها : 7,335,090
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد