• چهارشنبه،10 آذر 1400
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 38
      کد: 215859
      تاریخ انتشار:
      ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در رویداد منتورینگ نشانی مطرح کرد؛

      چرخش مالی 2 هزار میلیاردتومانی صنعت سوغات در مشهد/ شکوفایی اقتصادی در انتظار جهانشهر برکت

      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: شورای ششم با تکیه بر نوع راهبرد و برنامه‌هایی که براساس شعار محوری خود تعریف کرده، آمده‌ایم که با کمک یکدیگر اقتصاد شهر را شکوفاتر کنیم و به همین دلیل، کلید واژه «برکت» را در شعارمان گذاشتیم.
      چرخش مالی 2 هزار میلیاردتومانی صنعت سوغات در مشهد/ شکوفایی اقتصادی در انتظار جهانشهر برکت

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجید طهوریان‌عسکری در رویداد منتورینگ نشانی که با حضور بانوان فعال در حوزه کسب‌وکار خرد و خانگی برگزار شد، اظهارکرد: شورای ششم شهر مشهد با شعار «مشهدالرضا(ع)؛ جهانشهر برکت و کرامت» فعالیت خود را آغاز نموده و بخشی از نگاهی که منتج به این شعار شد، برخاسته از توجه به حوزه اقتصاد و کسب‌وکار است.

      وی افزود: این نگاه به دنبال ایجاد مسیر مهم و جدیدی پیش‌روی مجاوران بارگاه منور رضوی است،

      طهوریان‌عسکری با بیان اینکه شهر مشهد سالانه حدود 2 هزار میلیاردتومان چرخش مالی در حوزه صنعت سوغات زائر دارد، گفت: حال سهم فعالان حوزه کسب‌وکار از این عدد بسیار بزرگ چقدر است؟ چگونه می‌توان از این 2 هزار میلیاردتومان سهم بیشتری برای خود و ایجاد کارآفرینی و اشتغال هم‌نوعان ایجاد کنیم؟

      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه مشهد، اقتصاد مبتنی بر خدمات دارد، تصریح کرد: سالانه 30 میلیون زائر به این شهر مشرف می‌شوند و حال اگر از هر زائر تنها 10 هزار تومان کسب‌ درآمد داشته باشیم خواهیم دید که عدد بسیار قابل توجهی خواهد شد.

      طهوریان عسکری گفت: شورای ششم با تکیه بر نوع راهبرد و برنامه‌هایی که براساس شعار محوری خود تعریف کرده، آمده‌ایم که با کمک یکدیگر اقتصاد شهر را شکوفاتر کنیم و به همین دلیل، کلید واژه «برکت» را در شعارمان گذاشتیم.

      وی افزود: بخشی از تحقق واژه «برکت» برخاسته از اتفاقات این‌چنینی و رویدادهای حوزه کسب‌وکار خانگی است؛ حوزه‌های صنعت، تولید، استارتاپ‌ها، فناوری‌های نو، اقتصاد مقاومتی و فناوری اطلاعات و غیره نیز می‌تواند در این خصوص موثر باشد.

      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در تشریح نقش کارخانه نوآوری، با بیان اینکه پنجره متفاوت بودن از کارخانه نوآوری می‌گذرد، گفت: این فضا، بهترین مکان برای رشد و بالندگی و ایجاد ارتباط با بهترین شرکت‌های تولیدکننده و آموزش‌دهنده و فعال در حزوه توانمندسازی کسب‌وکارهای خانگی است.

      طهوریان‌عسکری با تاکید بر اینکه کسب‌وکارهای خرد و خانگی باید پیوسته با کارخانه نوآوری در ارتباط باشند، تصریح کرد: تلاش مدیریت شهری در این دوره، حل مسائل و معضلات متنوعی است که در شهر داریم و یکی از عرصه‌های تحقق این مهم، افزایش اثرگذاری و سهم صنعت اقتصاد فرهنگی و صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی از بسته 2 هزار میلیاردتومانی حوزه سوغات زائر است.

      وی در ادامه با تشریح لزوم معرفی کسب‌وکارهای خانگی، گفت: روزنامه شهرآرا باید در هفته بخشی از ظرفیت خود را به معرفی این کسب‌وکارها اختصاص دهد و دیگر رسانه‌ها نیز به این امر کمک کنند.

      طهوریان‌عسکری با بیان اینکه مشهدمقدس، جهانشهر است و برای جهانی شدن می‌توان از ظرفیت بازار جبهه مقاومت، از مشهد تا دمشق را دنبال کرد، افزود: سهم ایران از بازار سوریه، علیرغم مراودات نزدیک، فقط 12 درصد است؛ سازمان بازآفرینی و کارخانه نوآوری باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و در این مسیر تلاش کنیم.

      وی تصریح کرد: بازار روسیه دیگر فرصت پیش‌روی ماست و از برنامه‌ها و رویدادهایی از این دست می‌توان برای انتقال تجربیات در حوزه کسب‌وکار بازارهای این دو کشور بهره گرفت.

      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس افزود: دریچه بازار اقتصاد دنیا به کوچه و محله شما ختم نمی‌شود و از همین امروز می‌توان نگاه را وسعت داد.

      تعداد بازدید: 38
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 420    بازدید کنندگان دیروز: 5669    کل بازدید ها : 7,129,744
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد