• بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 181
      کد: 214108
      تاریخ انتشار:
      ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

      نشست صمیمی و تبادل‌نظر اعضای شورای شهر مشهد با منتخبین شورای ششم

      پس از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و مشخص شدن منتخبان شورای ششم شهر مشهد، نشست صمیمی اعضای شورای فعلی با منتخبان شورای ششم برگزار شد.
      نشست صمیمی و تبادل‌نظر اعضای شورای شهر مشهد با منتخبین شورای ششم

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، نشست صمیمی اعضای شورای پنجم شهر مشهد با منتخبان دوره ششم برگزار شد.

      همچنان معتقدیم طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی فرایند خلاف قانون طی کرده است

      احمد نوروزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در این جلسه از اعلام آمادگی شورای پنجم برای کمک به منتخبان دوره جدید سخن گفت و اظهارکرد: شهرداری و مدیریت شهری مجموعه بسیار پیچیده‌ای است و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که نسبت به آن شناخت کامل دارد.

      وی با تاکید بر لزوم مشورت و بهره‌گیری از نظرات کارشناسی در مسائل مختلف، به تشریح مسائلی پیرامون بافت پیرامون حرم مطهر رضوی پرداخت و گفت: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر به درخواست وزارت راه و شهرسازی و به پیشنهاد آنها تهیه و در دستورکار قرار گرفته است.

      نوروزی با بیان اینکه این طرح در مقاطع مختلف توسط وزارت مسکن و شهرسازی تهیه و تجدیدنظر شده و حتی وزیر مسکن و شهرسازی وقت آن را به عنوان هویت ملی و مذهبی به مردم تبریک می‌گوید، گفت: از سوی دیگر، مجری 2 قطاع از 4 قطاع بافت پیرامونی حرم نیز وزارت مسکن و شهرسازی بوده است.

      وی افزود: مجموعه‌ای که خود تهیه‌کننده و مجری طرح بوده و باید پاسخگو باشد، امروز انگشت اتهام را به سوی مدیریت شهری مشهد گرفته است؛ مدیریت شهری که خود وارث سیاست‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی است.

      نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران که وابسته به وزارت راه و شهرسازی است، 47 پروژه با بیش از 100 هزار مترمربع تعریف کرده و درآمدهای بسیاری را به دست آورده که تنها بخشی از آنها را برگردانده است.

      نوروزی در ادامه با اشاره به پروژه گودهای ناجا گفت: به‌عنوان مثال عرصه گودهای ناجا را با کاربری مسکونی قدیمی خریداری و 5 برابر طرح مصوب، با کاربری تجاری و اقامتی و تراکم 500 درصد به نام خودش پروانه گرفته و به قیمت مناسب هم در زمان خود فروخته است، حال امروز مدعی هستند که کاربری و تراکم این گودها فاجعه هستند و باید کاربری تغییر و تراکم آن کاهش یابد.

      وی همچنین گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تکلیف چندین هزار میلیاردتومان حقوق مکتسبه پروژه‌هایی که تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد را مشخص و محل تامین اعتبار جهت جبران خسارات آنان را تعیین تکلیف کند؛ آنها می‌توانند طرح را تغییر بدهند ولی خود بار این هزینه‌ها را به دوش بکشند، حتی می‌تواند تمامی پروژه‌ها را خریداری کنند و اطراف حرم مطهر را به فضای سبز تبدیل کنند.

      نوروزی خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی باید از طریق شهرداری و شورای شهر به کمیسیون ماده 5 ارسال شود ولی این فرایند قانونی طی نشده و شورای عالی معماری و شهرسازی نیز هنوز طرح و ضوابط را تصویب و تایید نکرده است.

      ثمره مصوبات شورای پنجم در بحث شفافیت به مرور بروز و ظهور خواهد داشت

      بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه راهبردهای تدوین شده محور فعالیت‌ها بوده و برنامه عملیاتی شهرداری مشهد نیز براساس آن تدوین شد، اظهارکرد: سازمان باید استراتژی محور باشد و این استراتژی هم با 7 مضمون در قالب برنامه عملیاتی شاهد بودیم که در سازمان‌ها و مناطق و حوزه‌های مختلف شهرداری تسری پیدا کرد.

      وی با تاکید بر اینکه برای اداره شهر باید دو برنامه تهیه می‌شد، گفت: یکی از آنها برنامه مختص شهرداری است و دیگری برنامه شهر مشهد.

      گندمی افزود: حدود 10 سال پیش وزارت کشور شهرها را ملزم به تهیه برنامه شهر کرده ولی تنها چند شهر کوچک آن را اجرایی کردند؛ در این زمینه با تعامل استانداری و دستگاه‌های مربوطه سعی کردیم رابطه تعاملی شکل گیرد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، گام‌های سازنده‌تری در مدیریت شهری برداشته شود ولی مهیا نشد.

      رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه رویکرد تدوین شده در برنامه سال 1401-1400 شهرداری براساس رویکرد تعاملی است، گفت: این رویکرد، رویکردی برد-برد است؛ کمک‌های مدیریت شهری به دستگاه‌های مختلف نباید یکسویه باشد و اهداف دوطرف باید تامین شود.

      گندمی با اشاره به اهتمام شورای پنجم در بحث شهر هوشمند و شهروندمحور، تصریح کرد: این نگاه و رویکرد مختص یک دوره مشخص نیست بلکه جزو الزامات دنیای امروز محسوب می‌شود.

      وی از تدوین برنامه جامع شهر هوشمند خبرداد و گفت: علیرغم بسیاری از فشارها و دشواری‌ها این برنامه محقق شد ولی اگر نیازمند اصلاح بود شورای ششم میتواند اصلاحات لازم را اعمال کند؛ برنامه‌ای که تمرکز آن روی سازمان فاوا شهرداری است.

      گندمی از تلاش مجدانه شورای پنجم در بحث تحقق شهرداری الکترونیک و شهروندسپاری سخن گفت که در قیاس با سایر شهرها، مشهدمقدس پیشگام است و افزود: در بحث مبارزه با فساد نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و مصوبات ارزشمندی داشته‌ایم تا مقابله با فساد را از طریق یک نظارت همگانی و درونی دنبال کنیم.

      وی خاطرنشان کرد: در بحث شفافیت نیز مصوبات خوبی داشتیم که امسال، سال اول اجرای آنهاست و خروجی و ثمره آن به مرور مشاهده می‌شود.

      گندمی همچنین مدیریت هزینه را یکی از الزامات شورا دانست و گفت: براساس همین اهمیت، محاسبه دقیق بهای کالا و خدمات در دستورکار قرار گرفت و نظام اولویت‌بندی را در بودجه ساری و جاری کردیم.


      مشهد با 5 چالش اصلی در حوزه شهرسازی و عمران دست‌وپنجه نرم می‌کند

      محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد نیز از پایش و استحصال مسائل و چالش‌های کلان حوزه شهرسازی و عمران مدیریت شهری در ابتدای فعالیت شورای پنجم سخن گفت و اظهارکرد: پروژه‌های کلان و بزرگ مقیاس عمرانی شناسنامه همه ادوار شورا و مدیریت شهری هستند که به عنوان برند فعالیت‌ها شناخته می‌شود.

      وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما ایجاد توازن بین پروژه‌های عمرانی خودرومحور و پیاده‌محوری بود، گفت: برهمین اساس، سبدی از پروژه های عمرانی را شاهد بودیم که شبکه بزرگراهی شهر مشهد را کامل می‌کنند.

      مهدی‌نیا با تاکید بر لزوم پرهیز از مدزدگی علمی، افزود: توازن بین پروژه‌های بزرگ مقیاس حوزه حمل‌ونقل بین منطقه‌ای شهر هیچ تداخلی با پروژه های کوچک‌مقیاس انسان محوری داخل زون محلات ندارد.

      وی معطل بودن طرح‌های توسعه شهری را چالش دیگر حوزه شهرسازی مشهد دانست و گفت: مساحت حاشیه شهر مشهد در طرح جامع دوم شهر مشهد 30 هزار هکتار بوده که این مساحت در طرح جامع سوم به 86 هزار هکتار رسیده که مسئولیت شهرداری را سنگین‌تر می‌کند.

      رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه طرح پهنه‌بندی حریم مشهد قرار بود 3 ماهه تحویل شد ولی اکنون با گذشت 4 سال هنوز محقق نشده است، اظهارکرد: نقص دیگر ما ضوابط بلندمرتبه‌سازی است؛ بلندمرتبه‌سازی اگر براساس ضوابط باشد، بسیار اقدام ارزشمندی خواهد بود و ما در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ناچار به رفتن به سمت ارتفاع هستیم.

      مهدی‌نیا با اشاره به تصویب 5 حوزه از 7 حوزه طرح تفصیلی مشهد، افزود: حوزه ششم توسط شورای بعدی بررسی و تصویب خواهد شد و حوزه میانه‌غربی نیز به دلیل برخی مشکلات پیش آمده با مشاور، بلاتکلیف است.

      وی حذف امضاهای طلایی در دو هیات فنی و هیات پارکینگ را دیگر اقدام ارزشمندی دانست که در این دوره پیگیری شد و افزود: سیستمی شدن فرآیندها و پاسخگویی به شهروندان مانع از فساد خواهد شد که امیدواریم طرح شبیه‌سازی پارکینگ در دوره بعدی مدیریت شهری همچنان پیگیری شود و شاهد خروجی مطلوب آن باشیم.

      مهدی‌نیا چالش دیگر مشهد را شلختگی سیما و منظر شهری دانست و در ادامه به انتشار یک میلیارد و 200 هزار داده عمومی حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از کارگروه‌های تخصصی باید مورد توجه شورای ششم قرار گیرد؛ این کارگروه‌ها ارتباط و اتصال اعضای شورای شهر با بدنه متخصص و کارشناس شهر محسوب می‌شوند و در تصمیم‌سازی‌ها باید از آن بهره گرفت.

      انطباق مصوبات شورای شهر با قوانین بالادستی نیازمند کار حقوقی دقیق است

      سیدمحسن حسینی پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه ماهیت کار شورای شهر به دلیل بعد قانون‌گذاری و رسالت نظارتی آن، ماهیتی حقوقی است، گفت: به منظور اینکه مصوبات شورا با قوانین بالادستی منطبق باشند، نیازمند کار حقوقی دقیقی هستیم و برهمین اساس کمیسیون حقوقی در شورای پنجم شکل گرفت.

      وی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های مختلف ذیل این کمیسیون، اظهارکرد: بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و اعتماد به بدنه شهرداری در این جلسات سبب شد تا مصوبات و نظرات پخته‌تری را داشته باشیم.

      حسینی‌پویا در ادامه به منشور حقوق شهرنشینی اشاره کرد و افزود: این منشور که ثمره یک سال و نیم کار فقهی، حقوقی، شهرسازی و اقتصادی و ... است، مایه افتخار شهر مشهد بوده و 11 گرایش روی آن کار کرده‌اند؛ همچنین شهر همگان و شهر دوستدار کودک دیگر طرح‌هایی هستند که بسیار ارزشمند بوده و خروجی آن برای شهروندان ملموس است.


      افزایش کارایی و اثربخشی در بخش آموزش فرهنگ شهروندی با تمرکزگرایی روی موضوعات مشخص

      احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد نیز در این نشست به تشریح رویکردهای این کمیسیون پرداخت و اظهارکرد: هویت شهر مشهد برگرفته از بارگاه منور رضوی است و لذا این مزیت همواره مورد توجه و محور فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر مشهد بوده است.

      وی از عزم جدی کمیسیون فرهنگی و تاکید به شهرداری در جهت تقویت و ایجاد همگرایی بر مبنای مشهد و مشهدی بودن سخت گفت و افزود: در کنار این موضوع سعی کردیم نشاط و امید را در شهر گسترش دهیم و از سیاسی‌کاری در عرصه فرهنگی شهر اجتناب کنیم.

      اصولی با بیان اینکه محور دیگر فعالیت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، تعامل و همگرایی در شهر بر مبنای توسعه شهر بوده است، گفت: علاوه بر این، مطالبات حوزه فرهنگی را به سایر بخش‌های مدیریت شهری تعمیم دادیم؛ به عنوان مثال در طرح تفصیلی و در بخش شرح خدمات هیچ اشاره‌ای به حوزه فرهنگی نشده بود و لذا کمیسیون به این موضوع ورود کرد.

      وی در ادامه تصریح کرد: ماموریت ذاتی مدیریت شهری در حوزه فرهنگ، آموزش فرهنگ شهروندی است؛ در این خصوص نیز روی دو موضوع مشخص، یعنی حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از مبداء متمرکز شدیم و از پراکندگی و تعدد پرهیز شد تا جامعه هدف سردرگم نشود.

      اصولی در پایان گفت: با تداوم و استمرار این رویکرد و نگاه میتوان شاهد اثرگذاری بیشتری روی شهروندان باشیم و اقدامات فرهنگی به نتیجه مطلوب‌تری می‌رسد.


      صیانت از گشایش‌های فرهنگی و گفتمانی در دستورکار شورای جدید قرار گیرد

      حمیدرضا موحدی زاده، نایب رئیس شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه شورای پنجم شعار امید و زندگی را مطرح کرد و پیوسته سعی داشت تا شهروندان مشهدی خشنود و به آینده امیدوار باشند، گفت: متاسفانه امید و اعتماد مردم طی سال‌های اخیر لطمه دیده که البته مسئولیت آن با شورای شهر نیست.

      وی با تاکید بر لزوم تلاش جهت جلب رضایت مردم و ارتقاء روحیه عمومی، اظهارکرد: شورای پنجم فضاهای مختلفی را در چارچوب نظام، از نظر فرهنگی و گفتمانی گشوده که شورای ششم نباید اجازه دهد این فضاها بسته شوند و فضای بازتری ایجاد کنیم تا همه احساس کنند که در اداره شهر شریک هستند و صاحب حق و کرامت.

      توسعه سرانه‌ها و تغییر شیب خدمت به سمت مناطق کم‌برخوردار در شورای پنجم 

      رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌‎برخوردار شورای شهر مشهد با بیان اینکه حاشیه‌نشینی نتیجه مدیریت کلان کشور و اقتصاد ملی و همچنین ثمره و برآیند پیشی گرفتن شهرنشینی بر سیاست‌های شهری است، گفت: سیاست‌های مدیریت شهری باید مانع از الحاق هسته‌های جدید به شهر شود؛ شورای پنجم این مهم را پیوسته مدنظر داشت و آن را در قالب اجرای پروژه‌هایی چون اکوپارک کشف‌رود، به عنوان محافظ زیستی و طبیعی بین حریم و حاشیه شهر مشهد دنبال کرد.

      وی با اشاره به توسعه سرانه‌ها و تغییر شیب خدمت به سمت مناطق کم برخوردار که در این دوره اجرایی شد، افزود: بااهتمام کمیسیون مناطق پیرامونی، طرح‌های توسعه شهری و سندهای توسعه محله و برش بودجه‌ای محلات هدف بازآفرینی ایجاد شد تا بتوانیم مدیریت و نظارت بر هزینه‌کرد بودجه را داشته باشیم.

      فیضی با اشاره به کمرنگ بودن مشارکت مردم در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد، تصریح کرد: دفاتر تسهیلگری و توسعه محله به منظور جبران این نقیصه شکل گرفت؛ افزایش سهم مشارکت مردم محلات پیرامونی در سمت‌وسو دهی به پروژه های محله‌محور از 5 به 15 درصد و همچنین تصویب بسته تشویقی محلات هدف، که بسته‌ای تمام ساحتی است، با اهداف افزایش جلب مشارکت مردمی صورت گرفت.

      کمربند جنوبی نیازی ضروری برای شهر مشهد است

      سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه ایده‌پردازی به تنهایی در کمیسیون عمران قابل تحقق نیست و حوزه عمرانی، حوزه‌ای اجرایی محسوب می‌شود، گفت: برهمین اساس، تفکیک و جدا کردن حوزه عمران از سایر رشته‌ها در شورای شهر جای تامل دارد.

      ریاضی در ادامه با تاکید بر لزوم تعادل‌بخشی بین خودرومحوری و انسان‌محوری، اظهارکرد: هدف ما در مدیریت شهری نیز حرکت به سمت انسان‌محوری است ولی باید توجه داشته باشیم که شرایط ما متفاوت از شرایط شهرهای پیشرفته است.

      وی با بیان اینکه ما در شهرهای خود شاهد رشد فزاینده تعداد خودرو هستیم و از سوی دیگر هیچ خروجی نداریم، گفت: همین امر سبب شده تا چاره‌ای جز ساخت پل و تقاطع نداشته باشیم؛ اگر در آینده تقاطع آزادگان به چناران متصل شود، بدون شک بزرگراه امام‌علی(ع) به یک معضل جدی ترافیکی تبدیل می‌شود و لذا اجرای کمربند جنوبی امری ضروری برای شهر است.

      ریاضی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از منتخبان شورای ششم خواست تا موضوعاتی چون موتوربرقی، پیاده‌روسازی و اورهال کردن اتوبوس‌ها و همچنین طرح راهبردی و تفصیلی توس را با جدیت دنبال کنند چراکه جزو نیازهای ضروری شهر و دغدغه شهروندان هستند.

       حل مشکلات ترافیکی در گرو گسترش حمل‌ونقل عمومی است

      مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر مشهد هم در این جلسه به تجمع سرمایه‌گذاران و اتوبوسرانان و تاکسیرانان در ابتدای فعالیت شورای پنجم اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندیم که امروز مسائل و مشکلات این عزیزان برطرف شده و دغدغه‌های آنها مورد رسیدگی شورای شهر قرار گرفت.

      وی در ادامه با بیان اینکه خط 2 قطارشهری مشهد در زمان شورای چهارم با عجله و بدون تامین ایمنی لازم افتتاح شد، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار شورای پنجم و تجهیز و تکمیل این خط، تعداد مسافر خط 2 از 2 هزارنفر در ابتدای فعالیت شورای پنجم امروز به 40 هزار نفر رسیده که شایسته تقدیر است.

      بهاروند ساخت تقاطع‎‌ها، اصلاحات هندسی بیش از 100 معبر به منظور تسهیل عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک شهری را از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های مجدانه شورای پنجم، امروز مشهد در بحث مسیرهای دوچرخه سرآمد سایر شهرهاست و مادامی که حمل‌ونقل عمومی را گسترش ندهیم، مشکلات ترافیکی برطرف نمی‌شود.

       مسیر حرکت مردم به سمت شورای شهر را از شورا به سمت مردم تغییر دهیم

      شهناز رمارم، عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد هم در این نشست تاکید کرد: مسیر حرکت مردم به سمت شورای شهر را باید از شورا به سمت مردم تغییر دهیم و در هر منطقه و سازمان شهرداری، اتاقی با عنوان اتاق شورای شهر تاسیس و یک عضو شورا در آن مستقر شود.

      مولدسازی دارایی‌های راکد شهرداری و تسهیل امور سرمایه‌گذاران، محور فعالیت کمیسیون اقتصادی

      محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد نیز به تشریح دو راهبرد شاخص این کمیسیون پرداخت و گفت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم کردیم در جهت مولدسازی دارایی های راکد و بهره وری بهینه از اموال و منابع و بویژه حوزه املاک و مستغلات شهرداری و همچنین تسهیل امور سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذران نیازمند تسهیلات در مدیریت شهری گام برداریم.

      ودیعی در ادامه صحبت‌های خود به شیوه‌های مختلف تامین منابع مالی شهرداری و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی این حوزه و تعریف پروژه‌های مشارکتی پرداخت.

       وحدت و انسجام کلید حل مشکلات است

      علیرضا شهریاری، دیگر عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام میان اعضای شورای شهر، اظهارکرد: همه باید در کنار یکدیگر باشیم و با گذشت و تعامل و همکاری در جهت پیشبرد اهداف شهر گام برداریم.

      وی افزود: حفظ وحدت و انسجام گره‌گشای تمامی مسائل است چراکه باهم بودن پیروزی را به ارمغان می‌آورد؛ همه خادم امام‌رضا(ع) هستیم و تمام توان خود را باید برای ارائه خدمات مطلوب به به زائران و مجاوران رضوی بسیج کنیم.

       پروژه‌های نیمه تمام را ادامه خواهیم داد

      حسین موحدیان، منتخب ششمین دوره شورای شهر مشهد نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شورای پنجم شهر مشهد اظهارکرد: مسائل شهرداری مسائل متعدد و بسیاری است ولی شهرداری از بدنه تخصصی قوی و توانمندی برخوردار است که می‌تواند به کمک شورای شهر بیاید.

      وی از تمایل شورای ششم برای بهره‌مندی از تجربیات و رهنمون‌های اعضای شورای شهر مشهد در این دوره سخن گفت و افزود: پس از استقرار در شورای شهر و آغاز به کار، در جلسات کمیسیون از نقطه نظرات اعضای شورای پنجم استفاده خواهیم کرد.

      موحدیان با تاکید بر اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام شهر را در دوره آینده ادامه خواهیم داد چراکه مردم به آنها علاقه‌مند هستند، گفت: در گذشته شهرداری‌ها اختیارات بسیاری داشتند ولی با گذشت زمان از این اختیارات کاسته شد تا امروز درگیر تحقق درآمد پایدار هستیم.

      وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با کمک اعضای شورای پنجم شهر مشهد، گام‌های موثری برای رفع دغدغه‌های مردم برداریم.

       نتیجه انتخابات حتی اندکی از افتخارات شورای پنجم نمی‌کاهد

      حجت‌الاسلام حسن منصوریان، دیگر منتخب شورای ششم شهر مشهد نیز ضمن تقدیر و تشکر از طبع بلند شورای پنجم شهر مشهد، اظهارکرد: در این دوره از شورای شهر مشهد، شاهد پروژه‌های مردم‌پسندی بودیم و لیست امید از عقبه اجتماعی خوبی نیز برخوردار بود.

      وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات حتی اندکی از افتخارات شورای پنجم شهر مشهد نمی‌کاهد، گفت: گروه‌های سیاسی باید این فضای سراسر الفت و مهربانی و دوستی حاکم بر جلسه را باید ببینند که چگونه دو طیف در کنار یکدیگر با اخلاص، تجارب و آورده‌های تجربی و علمی خود را به اشتراک می‌گذارند؛ این اقدام نشان از بلوغ سیاسی افراد بوده که شایسته تقدیر است و امیدواریم خط‌کشی‌ها را از بین ببریم.
       

      تعداد بازدید: 181
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 709    بازدید کنندگان دیروز: 1822    کل بازدید ها : 6,919,727
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد