• پنج شنبه،11 آذر 1400
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر : 1004
      تعداد بازدید: 76
      کد: 212926
      تاریخ انتشار:
      ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد:

      اجرای پروژه‌های شهری، تقویت رضایت شهروندان مشهدی را سبب شده است

      عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برآیند افکارسنجی مستمر و منظم انجام شده توسط نهادهای دانشگاهی از شهروندان در خصوص روند کاری مدیریت شهری و پروژه‌های در حال اجرا توسط شهرداری، افزایش رضایتمندی را به دلیل ایجاد توازن در شهر و عدالت توزیعی و بهره‌مندی متعادل همه مردم از امکانات شهری نشان می‌دهد.
      اجرای پروژه‌های شهری، تقویت رضایت شهروندان مشهدی را سبب شده است

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم با تاکید براینکه مدیریت شهری در دوره پنجم در جهت عدالت شهری و توزیع متوازن امکانات برای همه سطح شهر و البته جبران عقب ماندگی تاریخی حاشیه شهر به ویژه شرق مشهد حرکت کرده، گفت: در هر شهر فضاهای ویژه‌ای به عنوان فضاهای اجتماعی شناخته شده که فضاهای پیاده محور و محل عبور و مرور عابر پیاده و یا فضاهای مسکونی از آن جمله تلقی می شود. طبیعتاً شهرداری باید در این مناطق پروژه‌های خود را به نحوی اجرا کند تا امنیت و ایمنی عابر پیاده و ساکنان منطقه تامین شود.

      به گفته وی، مقررات پایه راهنمایی و رانندگی نیز همیشه بر آن تاکید دارد که سرعت مجاز در مناطق مسکونی حداکثر ۳۰ کیلومتر است اما متاسفانه این موارد تنها در سطح آیین نامه و تئوری باقی مانده و وقتیکه رانندگان پشت فرمان اتومبیل قرار گرفته و خیابان را باز می‌بینند از این محدودیت حیاتی تخطی می‌کنند.

      وی ادامه داد: در واقع آزمون‌های آیین نامه مقررات راهنمایی و رانندگی که پلیس در ابتدای گرفتن گواهینامه پلیس برگزار می‌کند، تاثیر چندانی نداشته است. لذا پروژه‌های شهرداری نباید در مناطق مسکونی مشوق سرعت بوده و به تسهیل تردد رانندگان و ایجاد مانع برای ساکنین و مردم و عابرین پیاده منجر شود. در سمت مقابل نیز نقاطی از شهر از جمله شریان‌های اصلی حمل و نقل و مسیرهای جمع‌کننده و پخش‌کننده ترافیکی متعلق به وسایل نقلیه بوده و اختیار عمل با رانندگان است. در این موارد شایسته نیست رانندگان در گره های ترافیکی معطل مانده و بخش اعظمی از زمان و انرژی خود را در این وضعیت سپری کرده و روح و روان خود را در معرض آسیب قرار دهند.

      نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: همچنین سوخت بنزین در ترافیک و کار کردن در جای خودروها و آلودگی‌های ایجادشده به تبع آن زندگی همه شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این موارد باید شهرداری به کمک شهروندان شتافته و گره‌های ترافیکی ایجاد شده را با اجرای پروژه‌های عمرانی مانند پل، دوربرگردان، زیرگذر و حتی معابر و خیابان‌های دوسطحی و سه سطحی که در دنیا مرسوم است باز کند.


      به گفته رمارم، شهرداری باید هر محله را به تناسب کاربری و نحوه استفاده از آن طراحی و یا تغییر دهد تا ضمن ایجاد بار اجتماعی مثبتی، مردم در مناطق مسکونی خود با پروژه هایی روبرو باشند که به رعایت حق تقدم عابر پیاده اهتمام داشته و در شریان های اصلی پروژه‌های شهرداری به نوع اجرا شود تا مردم با کمترین زمان ممکن با انتخاب امن‌ترین مسیرها تردد نمایند.
       

      کلید واژه ها: پروژه - شورای شهر - مشهد - رمارم -
      تعداد بازدید: 76
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 482    بازدید کنندگان دیروز: 2837    کل بازدید ها : 7,132,643
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد