• دوشنبه،23 فروردین 1400
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 42
      کد: 212677
      تاریخ انتشار:
      ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در آیین آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز:

      نسبت به نظریه‌های ترافیکی نگاه شعاری نداشته باشیم/ عملکرد شهرداری در حوزه پیاده‌مداری و پیاده‌محوری باید تقویت شود

      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: علیرغم همه اقدامات ارزشمندی که شهرداری در بحث توسعه مسیرهای دوچرخه و پیاده‌روسازی و ... داشته‌، هنوز با شاخص‌های مدنظر فاصله داریم و راضی کننده نیست؛ در بحث پیاده‌مداری، عملکرد شهرداری در سال 99 نسبت به سال 98 عقب بود که جای گله دارد و امیدواریم در فرصت باقیمانده جبران شود.
      نسبت به نظریه‌های ترافیکی نگاه شعاری نداشته باشیم/ عملکرد شهرداری در حوزه پیاده‌مداری و پیاده‌محوری باید تقویت شود

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی در آیین آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز با بیان اینکه این پروژه بخاطر برهه زمانی که در آن هستیم و همچنین عوارض و معارضاتی که دارد، جزو پروژه‌‌های ریسکی است که در شورای پنجم آغاز می‌شود، اظهارکرد: در زمان احداث دوربرگردان، حدود 3 ماه این مسیر که جزو شریان‌های حیاتی شهر است، دستخوش تغییرات و محدودیت‌های ترافیکی خواهد شد.

      ریاضی در ادامه گفت: در نگاه اول، اگر می‌خواستیم مسائل حاشیه‌ای را درنظر بگیریم، عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز نباید آغاز می‌شد ولی مصلحت مردم و شهروندان را در اجرای پروژه دیدیم و امروز شاهد این اتفاق ارزشمند هستیم.

      وی با بیان اینکه در بحث ترافیک تئوری مطرح است که ساخت پل و بزرگراه و تقاطع، به منزله دعوت وسائل نقلیه و هجوم آنها به خیابان‌هاست، تصریح کرد: این نظریه و نگاه در کشورهای توسعه یافته دنیا بسیار مورد استقبال بوده و جزو بحث‌های روز است.

      ریاضی افزود: گاه این انتقاد به ما نیز وارد می‌شود ولی اگر نگاه کلی به شهر مشهد بیاندازیم و آن را با شهرهای پیشرفته مقایسه کنیم، از آنها به مراتب عقب هستیم.

      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، افزایش روزافزون تعداد وسائل نقلیه را یکی از مشکلات و آفت‌های این روزها دانست و گفت: در چنین شرایطی، اگر شریان‌های حیاتی را باز نکنیم، شهر قفل خواهد شد؛ شرایط ما، متفاوت و متمایز از شرایط روز دنیاست و لذا نباید به برخی مسائل، نگاه شعاری داشته باشیم.

      ریاضی اقدامات حوزه عمرانی شهرداری مشهد در دوره شورای پنجم را بی‌نظیر دانست و اظهارکرد: این دوربرگردان نیز یکی از پروژه‌های ضروری شهر مشهد بود و از همت شهردار و همکاران مدیریت شهری برای آغاز عملیات اجرایی پروژه و به ثمر رساندن دیگر پروژه‌ها تشکر می‌کنم.

      وی با بیان اینکه روند رو به افزایش هزینه‌ها به نحوی است که حتی یک روز هم نباید در اجرای پروژه‎ها تعلل کرد، گفت: امیدواریم در کنار این همت چشمگیر، بحث‌های انسان‌مداری و پیاده‌مداری و پیاده‌محوری نیز جدی گرفته شده و به صحبت و جلسه خلاصه نشود.

      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به اقدامات خوبی که در بحث توسعه مسیرهای دوچرخه صورت گرفته است، افزود: علیرغم همه این اقدامات، هنوز با شاخص‌های مدنظر فاصله داریم و راضی کننده نیست؛ در بحث پیاده‌مداری، عملکرد شهرداری در سال 99 نسبت به سال 98 عقب بود که جای گله دارد و امیدواریم در فرصت باقیمانده جبران شود.

      ریاضی در پایان با بیان اینکه کماکان عرصه برای کار و فعالیت بسیار است، گفت: بخاطر اقدامات و کارهایی که انجام نشده خرده نمی‌توانیم بگیریم و بابت فعالیت‌های صورت گرفته کمال تقدیر و تشکر را داریم.

      تعداد بازدید: 42
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 1349    بازدید کنندگان دیروز: 2072    کل بازدید ها : 6,432,820
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد