• پنج شنبه،11 آذر 1400
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 81
      کد: 210165
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در بازدید از مراحل بهسازی ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی:

      بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، معقول‌ترین راهکار در شرایط کنونی است/ کارآمدی، ملاک اصلی ارزیابی ناوگان اتوبوسرانی است و نه سال تولید

      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: حفظ میانگین 10 سال عمر برای ناوگان اتوبوسرانی در مشهد، نیازمند افزودن سالانه 200 دستگاه اتوبوس جدید بوده که بخاطر تحریم‌ها و نرخ ارز بسیار دشوار است و لذا بهسازی ناوگان به عنوان راهکار جایگزین در دستورکار قرار گرفته است.
      بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، معقول‌ترین راهکار در شرایط کنونی است/ کارآمدی، ملاک اصلی ارزیابی ناوگان اتوبوسرانی است و نه سال تولید

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی، در حاشیه بازدید از محل نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بخش خصوصی با بیان اینکه حفظ میانگین 10 سال عمر برای ناوگان اتوبوسرانی در مشهد، نیازمند افزودن سالانه 200 دستگاه اتوبوس جدید است، اظهارکرد: در شرایط فعلی با توجه به رشد نرخ ارز و همچنین تحریم‌ها، تامین این تعداد ناوگان برای شهرداری مشهد و دیگر شهرداری‌ها بسیار دشوار و سخت است.

      وی در ادامه گفت: علیرغم همه این دشواری‌ها، با ناوگان جدیدی که هرساله وارد ناوگان شده و چندی پیش نیز شاهد ورود تعدادی اتوبوس و مینی‌‎بوس نیز بودیم، وضعیت شهر مشهد از این حیث بسیار بهتر از دیگر کلانشهرهای کشور است.

      ریاضی با بیان اینکه بخاطر دشواری و هزینه‌بر بودن ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی، باید به دنبال راهکارهای جایگزین باشیم، افزود: شرایط پیش آمده، تهدیدی است که باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در ادامه تصریح کرد: ما در ناوگان اتوبوسرانی، فارغ از سال تولید، نیازمند ناوگان کارآمد هستیم؛ اتوبوسی را کارآمد می‌دانیم که دارای رخ‌نمون و ظاهری مناسب، برخوردار از فضای داخلی خوب و همچنین حداقل آلایندگی باشد.

      ریاضی همچنین گفت: بهسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی باید به نحوی باشد که موجب ارتقاء کارآمدی آنها شود؛ با این اقدام، نه تنها تهدید به فرصت تبدیل شده، بلکه موجب اشتغالزایی، شکوفایی استعدادها و همچنین کمک به صنعت داخلی و پرهیز از تحمیل هزینه‌های سنگین به شهرداری و خروج ارز از کشور می‌شود.

      وی در ادامه با بیان اینکه باور و تصور عمومی مبنی بر این است که ناوگان اتوبوسرانی نقش بسزایی در آلودگی هوای شهر دارند، اظهارکرد: مطالعات نشان داده که سهم اتوبوس‌های درونشهری در آلودگی هوای مشهد تنها 1.2 درصد بوده، در شرایطی که سهم آلایندگی ناشی از موتورسیکلت‌ها 5 درصد برآورد شده است؛ یعنی آلودگی هوای ناشی از موتورسیکلت حدود 5 برابر اتوبوس‌هاست و در نگاه اول برای هرکسی شگفت‌انگیز است.

      ریاضی در پایان گفت: در چنین شرایطی، بازسازی و بهسازی اتوبوس‌ها، اقدامی کاملا معقول و منطقی است چراکه از حیث اقتصادی و زیست‌محیطی و اشتغالزایی کاملا به صرفه و مناسب است.

      تعداد بازدید: 81
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 290    بازدید کنندگان دیروز: 2837    کل بازدید ها : 7,132,451
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد