• بخش های خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 96
      کد: 202792
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد:

      386 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در این دوره وارد چرخه سرویس‌دهی شده‌است/ کاهش 5.5 ساله عمر ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال 1400

      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: با وجود مشکلات متعدد برای خرید اتوبوس و مینی‌بوس همچون عدم تولید ناوگان در داخل، عدم واردات ناوگان اتوبوسرانی به کشور و همچنین افزایش چشمگیر و محسوس قیمت خرید، از ابتدای شورای پنجم تاکنون 386دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید وارد چرخه سرویس‌دهی به شهروندان شده است.
      386 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در این دوره وارد چرخه سرویس‌دهی شده‌است/ کاهش 5.5 ساله عمر ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال 1400

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است، اظهارکرد: متاسفانه به دلایل مختلفی همچون عدم تولید ناوگان در داخل، عدم واردات ناوگان اتوبوسرانی به کشور و همچنین افزایش چشمگیر و محسوس قیمت خرید اتوبوس، نوسازی ناوگان با مشکلات جدی روبرو شده است.

      بهاروند گفت: در سال 96 قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود 500 تا 600 میلیون بود ولی این عدد درحال حاضر به حدود 2.7 میلیاردتومان رسیده است.

      وی در ادامه خاطرنشان کرد: باوجود همه این مشکلات و تنگناها، از ابتدای شورای پنجم تاکنون 186 دستگاه اتوبوس جدید و 200 دستگاه مینی‌بوس وارد چرخه سرویس‌دهی به شهروندان شده است.

      رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه سرویس‌دهی و ارائه خدمات به مردم را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان تعطیل کرد و باید تدبیر و چاره مناسبی اندیشیده می‌شد، افزود: در چنین شرایطی، بازسازی ناوگان فرسوده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد مجدانه پیگیری شد و خوشبختانه با تلاش فراوان و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، 136دستگاه اتوبوس بازسازی شده و بازسازی 145 دستگاه نیز برای سال 99 در برنامه قرار گرفته است.

      بهاروند گفت: سرجمع نوسازی ناوگان در سالهای 98 و 99 برای شهرداری مشهد حدود 18 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

      وی در ادامه گفت: مطابق برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد، تا پایان سال 1400 تعداد 650 دستگاه اتوبوس فرسوده خطوط باید نوسازی و بازسازی شوند و براین اساس میانگین عمر ناوگان به 5.5 سال کاهش پیدا می‌کند.

      تعداد بازدید: 96
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 942    بازدید کنندگان دیروز: 3490    کل بازدید ها : 7,302,052
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد