• بخش های خبری
    •  
      منبع خبر : 1004
      تعداد بازدید: 64
      کد: 183942
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در مرکز 137 تاکید کرد؛

      لزوم پیوند کمیته‌های نظارتی با سامانه ۱۳۷ / 137؛ محلی برای درد دل مردم با نمایندگان خود در شورای شهر

      رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز با حضور در برنامه چهارشنبه‌های پاسخگویی سامانه ۱۳۷ را محل مناسبی برای بیان درد دل‌ها و دغدغه‌های مردم با نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر توصیف کرد.
      لزوم پیوند کمیته‌های نظارتی با سامانه ۱۳۷ / 137؛ محلی برای درد دل مردم با نمایندگان خود در شورای شهر

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد در برنامه چهارشنبه‌های پاسخگویی این هفته نوبت به مسعود ریاضی رسیده بود تا در ارتباط تلفنی مستقیم با مردم و دغدغه‌مندان شهر ضمن شنیدن مشکلات و درخواست‌های مردمی پذیرای انتقادات شهروندان و پاسخگویی به آنها باشد.

      وی در جریان این جلسه گفت: برای ارتباط مردم با شورا مبادی مختلفی وجود دارد که ۱۳۷ یکی از آنها است، البته به دلیل محدودیت زمان در ارتباط مستقیم با مردم در جلسه ۱۳۷ امکان ارتباط فراگیر با بخش عمده مردم مهیا نیست و به عنوان مثال هر نماینده شورا در یک روز برنامه چهارشنبه‌های پاسخگویی حداکثر می‌تواند با ۳۰ نفر از شهروندان به طور مفصل به گفتگو پردازد که نسبت به جمعیت میلیونی مشهد آمار ناچیزی است اما این برنامه ها بازخورد خوبی در بین مردم دارد و نشان آنست که برای ارتباط مردم با نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر دریچه‌هایی به طور دائم مهیا است که مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.

      وی افزود: چنین دریچه‌های ارتباطی بسیار مفید است و البته باید آگاه باشیم که نمایندگان مردم علاوه بر آنکه باید در جریان مشکلات شهر قرار گیرند می‌بایست زمان کافی نیز برای فکر کردن و چاره‌اندیشی در خصوص مشکلات مطرح شده داشته باشند.

      به گفته ریاضی، مکاتبه با مردم بدون آنکه راهکاری برای حل مشکلات باشد رویکرد خوشایندی نیست و البته که باید به نیت چنین رفتارهایی مشکوک بود. از این رو ۱۳۷ کانالی متعادل برای شنیدن نظرات و انتقادات و مشکلات و در پی آن چاره‌جویی، پیگیری و بررسی و پاسخگویی دقیق به مردم را فراهم می‌کند.

      رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: ۱۳۷ برای نمایندگان شورا علاوه بر جنبه شنیدن مشکلات و دردهای مردم، محلی را برای هم‌سخنی مردم با نمایندگان خود فراهم می‌کند. در برخی موارد نمایندگان شورا از مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان بوده و به نیت آن به سراغ ۱۳۷ می‌آیند، آگاهند اما حق هر شهروند است که با نماینده‌ای که به آن رای داده گفتگو و در دل کند. از این رو ۱۳۷ برای شورای شهر جنبه کاربردی دوگانه دارد.

      وی ادامه داد: مردم نیازمند گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات و دردها هستند حتی اگر مخاطب آنها مشکلات ایشان را بداند بازهم احتیاج به حرف زدن دارند. مردم وقتی که چند دقیقه صحبت می‌کنند دست کم تا حدودی به آرامش می‌رسند و این حضور و پاسخگویی کمترین کاری است که نمایندگان مردم می‌توانند انجام دهند.

      رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: بسیاری از تماس‌های مردم با مرکز ۱۳۷ در ارتباط با اعضای شورا بیشتر جنبه درددل و مطرح کردن دغدغه‌ها بوده است. البته در مرکز ۱۳۷ پیگیری خوبی روی درخواست‌ها و مشکلات شهری انجام می‌شود ولی پیشنهاد می‌شود که کمیته نظارتی به صورت ساختارمند و نظام یافته با مباحث مطرح شده در ۱۳۷ مرتبط باشند و موضوعاتی که در ۱۳۷ مرتبط با کمیته‌ها مطرح می‌شود به طور خودکار به آنها ارجاع گردد.

       

      تعداد بازدید: 64
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 4186    بازدید کنندگان دیروز: 8000    کل بازدید ها : 4,621,742
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد