• چهارشنبه،27 شهریور 1398
  • ورود
   
    • بخش های خبری
    •  
      منبع خبر : 1005
      تعداد بازدید: 41
      کد: 182373
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
      رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد از عملکرد 2 ساله و برنامه های آینده شهرداری می‌گوید:

      20 پروژه بزرگ ترافیکی برای مشهد

      سال دوم شورای پنجم تمام شد و در آغازین روزهای سومین سال فعالیت شورا با رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک هم‌کلام شدیم تا از اقداماتی که در این دو سال انجام شده بپرسیم و برنامه‌هایی را که برای آینده در نظر گرفته شده است، بررسی کنیم.
      20 پروژه بزرگ ترافیکی برای مشهد

      مجتبی بهاروند از اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه ترافیک در دو جبهه کوچک مقیاس تاثیرگذار و بزرگ‌مقیاس می‌گوید و می‌افزاید: پروژه‌های کوچک اصلاح هندسی تاکنون نتایج بسیار خوبی در ترافیک شهر داشته است، هر چند در ابتدای اجرای آن، نگرانی‌های بسیاری از باب نارضایتی‌های مردمی وجود داشت.
      وی تصریح می‌کند: درباره پروژه‌های بزرگ مقیاس نیز پروژه تقاطع چهارسطحی میدان نمایشگاه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و پل چپ‌گرد بولوار شهید ناصری برای اتصال بزرگراه کلانتری به بولوار نماز نیز در حال اجراست؛ در واقع حدود ۲۰ پروژه بزرگ ترافیکی به تصویب کمیسیون و شورا رسیده که برخی آغاز و برخی نیز مقرر شده به تناوب، عملیات اجرایی آن آغاز شود، از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به پروژه‌های دوربرگردان غیرهمسطح آیت ا... هاشمی رفسنجانی، پارکینگ و پایانه آزادی، چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری، احداث بولوار کوشش به خلج، تعریض بزرگراه آزادی، دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب، تقاطع چهارسطحی آزادگان در میدان نمایشگاه و اجرای ادامه خط 3 بی آرتی اشاره کرد.
      توسعه حمل و نقل پاک
      رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد درخصوص سیاست‌های توسعه حمل و نقل پاک نیز می‌گوید: در این دوره تاکید ویژه‌ای بر فرهنگ‌سازی عمومی داشته‌ایم که از جمله آن می‌توان به برگزاری پویش دوشنبه‌ها و سه‌شنبه های بادوچرخه اشاره کرد که خوشبختانه از اثربخشی و استقبال عمومی خوبی برخوردار بوده است.
      بهاروند می‍‌افزاید: هم‌اکنون ۱۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر وجود دارد و نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا این عدد به 200 کیلومتر تا پایان امسال افزایش یابد؛ این درحالی است که در شهری مثل تهران تنها 60 کیلومتر مسیر دوچرخه داریم. وی یادآور می‌شود: اقدام بسیار مهم دیگر، این است که مسیرهای دوچرخه به نحوی به هم متصل شوند که دوچرخه‌سواران ناچار به گذر از خیابان‌ها و درگیر شدن با مخاطرات تداخل با خودروهای موتوری نباشند.
      پیاده‌راه‌ها در دستور کار کمیسیون ترافیک
      بهاروند همچنین به موضوع پیاده‌راه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: پیاده‌راه‌ها در بحث حمل و نقل پاک از جمله مواردی است که مورد تاکید کمیسیون بوده و مطالعات و تحقیقات درباره آن به طور جدی ادامه دارد. ما معتقدیم برخی از خیابان‌های مشهد از جمله خیابان راهنمایی قابلیت تبدیل به پیاده راه شدن را دارد چه به طور صددرصد یا به طور مقطعی.
      وی از ضرورت ورود نکردن شهرداری به موضوع احداث پارکینگ های عمومی می‌گوید و تاکید می‌کند: شهرداری در موضوع احداث پارکینگ‌های عمومی نباید ورود کند و این حوزه را باید به بخش خصوصی واگذار کند چرا که اجرای چنین پروژه‌هایی توسط بخش عمومی علاوه بر آن که طولانی و زمان‌بر می‌شود مدیریت آن، تنظیم تعرفه‌ها و نظارت بر آثارش از جمله دردسرهای آینده شهرداری خواهد بود ضمن این که در بخش‌هایی نیز امکان ایجاد فساد وجود دارد. از این رو باید احداث و مدیریت پارکینگ‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.
      نهضت پارکینگ‌سازی شهرداری موفق نبوده است
      وی می گوید: در شرایط فعلی بنده نهضت پارکینگ‌سازی شهرداری را چندان موفق نمی‌بینم اما با توجه به آن که از گذشته مطالعات انجام و پارکینگ‌هایی مصوب شده ما متعهد به اجرای آن برنامه‌ها هستیم. نظر تخصصی کمیسیون حمل و نقل آن است که در مناطق مرکزی شهر هرقدر تعریض خیابان‌ها بیشتر انجام و پارکینگ‌های بیشتری احداث شود، تقاضای استفاده از خودروهای شخصی افزایش می‌یابد.
      بهاروند در ادامه به بررسی کوتاهی از عملکرد دوساله کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد می پردازد و با بیان این که یکی از سیاست‌های کمیسیون در شورای پنجم گسترش شبکه حمل و نقل عمومی بوده است، می‌گوید: در موضوع قطار شهری کارهای خوبی انجام شده است از جمله آن که خط 2 تا ایستگاه پایانی کاوه، ابتدای بولوار پیروزی امتداد یافت و به بهره برداری رسید؛ حفاری خط ۳ تا پایان امسال تکمیل شده و خط چهارم نیز با بودجه هزار و ۹۰ میلیارد تومانی به انعقاد قرارداد رسیده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.وی با تاکید بر این که گسترش خطوط بی آر تی از جمله برنامه‌های مهم کمیسیون دراین دوره بوده است، می افزاید: قرار بود خط ۳ بی آر تی به طور کامل اجرا شود اما با توجه به مشکلاتی که در میانه راه به وجود آمد تاکنون تکمیل این خط میسر نشده اما برنامه ما این است که امسال این قطعه اجرایی شود.
      غولی به نام اعتبارات و افزایش سرسام آور هزینه ها
      بهاروند به مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی و توسعه شبکه قطار شهری اشاره می‌کند و می‌گوید: بزرگ‌ترین مشکل، موضوع اعتبارات و افزایش سرسام آور هزینه‌هاست، پیش از این هر کیلومتر خط قطار شهری با ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا می شد اما امروز هزینه اجرای این کار به رقمی بالای ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
      منبع: خراسان
       

      تعداد بازدید: 41
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 438    بازدید کنندگان دیروز: 5455    کل بازدید ها : 4,441,679
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد