•  
        منبع خبر : 1002
        تعداد بازدید: 33
        کد: 160351
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
        در بازدید سرزده عضو شورای شهر از منطقه 9 شهرداری مشهد مطرح شد؛

        رضایت شهروندان مهم‌ترین اصل برای شورای پنجم

        رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید سرزده خود از منطقه 9 شهرداری مشهد گفت: هیچ‌ موضوعی برای ما مهم‌تر از رضایت شهروندان و مردم نیست و تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم که به نفع مردم باشد.
        رضایت شهروندان مهم‌ترین اصل برای شورای پنجم

        به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، نظارت، یک مفهوم آشنا در نوع نظام‌های سیاسی اجتماعی بوده است و درواقع داشتن جامعه سالم، رابطه مستقیمی با نوع و نحوه نظارت دارد همچنین سلامت اداری در سازمان شهرداری منجر به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های درست و اجرای مناسب سیاست‌ها می‌شود و ارائه کارآمد و اثربخش خدمات عمومی را به دنبال دارد.
        نظارت باید هم در امور مالی و هم نحوه رسیدگی مدیران در بررسی مشکلات مردم باشد تا مردم که به گفته امام خمینی (ره) همان ولی‌نعمتان ما هستند در کوتاه‌ترین زمان معضلاتشان به سرانجام برسد تا این مهم سبب رضایتمندی شهروندان شود.
        بر همین اساس یکی از بهترین انواع نظارت بازدیدهای سرزده است تا مسئولان به‌صورت چهره به چهره با مسئولان هم‌صحبت شوند تا در صورت نیاز برای حل مشکلات آن‌ها اقدامی انجام دهند؛ در همین راستا امروز احسان اصولی، عضو جوان شورای اسلامی شهر مشهد، بازدیدی سرزده از منطقه 9 شهرداری مشهد داشت تا ضمن خدا قوت به کارکنان این منطقه از روند اداره این شهرداری و نحوه برخورد با ارباب‌رجوع اطلاع یابد.
        در ارتباط با منطقه 9 شهرداری مشهد باید گفت که این منطقه شهری با وسعتی بیش از 4 هزار 476 هکتار و جمعیت بالغ‌بر 356 هزار نفر از شمـال به بولـوار وکیل‌آباد و باغ‌ملک آباد و از جنوب هم‌جوار با کوه بینالود و از شـرق اراضی آبادگران و از غرب به سه‌راهی طرقبه و شاندیز منتهی می‌گردد و از اهمیت ویژه‌ای در شهر و مدیریت شهری برخوردار است.
        رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز امروز در این بازدید سرزده خود دیداری صمیمانه با شهروندان و کارکنان این منطقه شهری داشت و درد و دل‌های مردم و همچنین انتقاد و مشکلات شهروندان این منطقه را شنید و دستور بررسی و گزارش فوری این مشکلات را در طی هفته آینده داد؛ اقدامی که با رضایت شهروندان این منطقه همراه بود.
        اصولی در پایان این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه نظارت یکی از وظیفه‌های ذاتی شوراهای شهر است، اظهار کرد: این بازدید سرزده نیز باهدف نظارت بر فرآیندها و روال ارائه خدمت به مردم در منطقه 9 شهرداری مشهد مقدس انجام شد و ضمن خدا قوت، شاهد تلاش همکارانمان در خدمت به مردم بودیم که البته شهروندان نیز با مشکلاتی مواجه بودند که به نظر من ناشی از فرآیندها و سیستم حاکم در روال کاری شهرداری است که باید یک فکر اساسی دراین‌ارتباط داشته باشیم.
        وی بابیان اینکه شفافیت و کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری به‌عنوان یک راهبرد از ابتدای کار شورای پنجم مشهد مطرح بوده است، تصریح کرد: در این راستا اقداماتی در حوزه برنامه‌ریزی انجام‌شده و اعتبار لازم نیز در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم با تحقق شهر هوشمند بتوانیم حجم مراجعات حضوری شهروندان را کاهش دهیم.
        رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با این اقدام شاهد شفافیت بیشتر و کاهش تخلفات خواهیم بود. هدفی که در بازدیدهای سرزده به مناطق شهری مشهد داریم تا نقش نظارتی خود را ایفا کنیم و از طرفی با دیدن مشکلات مردم در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که داریم آن‌ها موردتوجه قرار دهیم.
        این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط دفاتر پیشخوان شهرداری مشهد نیز گفت: دفاتر پیشخوان جزئی از شهرداری مشهد هستند که برون‌سپاری شده‌اند که ما به دنبال آن هستیم که خدمات این دفاتر از طریق سامانه‌هایی توسط خود شهروندان انجام شود که این اقدام سبب رضایت مردم و همچنین کاهش مراجعات حضوری می‌شود.
        اصولی بابیان اینکه ما با کسی تعارف نداریم، اضافه کرد: هیچ‌ موضوعی برای ما مهم‌تر از رضایت شهروندان و مردم نیست و تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم که به نفع مردم باشد و دفاتر پیشخوان شهرداری نیز از همین موارد است که در ارتباط با آن تصمیم‌گیری جدی خواهیم کرد.
        اما حسین فرهادیان، شهردار جوان و جدید منطقه 9 شهرداری مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: من مدت کوتاهی است که در این منطقه شهری حضور داریم و این بازدید سرزده امروز شوک خوبی به من و همکارانمان وارد کرد.
        وی ادامه داد: شهرداری یک‌نهاد با درخواست‌های متفاوت است و یکی از مسائلی که سبب نارضایتی مردم می‌شود این است که برای تمام فعالیت‌های شهرداری ایزو تعریف‌نشده است و از طرفی با کمبود قوانین در مسائل اصلی مواجه هستیم.
        شهردار منطقه 9 مشهد تصریح کرد: ما بر اساس سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری وظیفه‌داریم در منطقه 9 شهرداری مشهد رضایتمندی شهروندان را افزایش دهیم و این به دست نخواهد آمد مگر با تغییرات که قطعاً در دستور کار قرار دارد.
         

        تعداد بازدید: 33
        نام:
        پست الکترونیک:
        شرح نظر:
         
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:

کلیه حقوق این پایگاه، متعلق به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس است.
پشتیبانی فنی : سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد