مقام معظم رهبری : شوراها مظهر مشارکت مردمی و برای ایجاد تسهیل در زندگی مردم پدید آمده‌اند
       
      •  
        منبع خبر :
        تعداد بازدید: 74
        کد: 137581
        تاریخ انتشار:
        ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
        عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس:

        طرح جامع طوس در دست تهیه است

        عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: طرح جامع طوس با رویکرد میراث فرهنگی در دست تهیه است.
        طرح جامع طوس در دست تهیه است
        به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، امیر شهلا ظهر امروز و در برنامه زنده رادیویی "گفتگوی شهر بهشت" در ابتدا به تشریح مصوبات کمیسیون ویژه طوس پرداخت و اظهارداشت: در سفر 21 سال پیش مقام معظم رهبری به آرامگاه فردوسی و محدوده طوس، اهمیت ویژه بازسازی و نوسازی این آرامگاه و محدوده مطرح شد که متاسفانه طی سالها این امر محقق نشد.

        شهلا با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد بازسازی و نوسازی آرامگاه فردوسی و طوس را نصب العین کار خود قرار داده و در همین راستا اقدام به ایجاد کمیسیون ویژه طوس نموده است، گفت: طرح جامعه طوس در دست تهیه بوده، در مرحله اجرای مطالعات هستیم و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است.

        وی با بیان اینکه بدنبال تدوین نقشه عمران برای منطقه طوس هستیم، افزود: با وجود اینکه محدوده طوس تحت نظر شهرداری منطقه 12 مشهد است اما این منطقه نیازمند تدوین طرح جامعی با محوریت و رویکرد میراث فرهنگی می باشد.

        شهلا بر لزوم برقراری ارتباط میان افکار عمومی و نمایندگان مردم در شورای شهر تاکید کرد و گفت: مرکز تلفنی 137 شهرداری بعنوان نمونه ای برای ایجاد این ارتباط است؛ پاسخگویی به مردم و اعتمادی که از این طریق برای مدیران شهر ایجاد می شود، سرمایه معنوی و وجودی شهرداریست که اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد.

        وی در ادامه به بحث تحقق مدیریت واحد شهری اشاره کرد و در همین خصوص اظهارداشت: لایحه مدیریت شهری از سوی وزارت کشور و در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شده است؛ تصویب این لایحه سبب تصمیم گیری موثر نمایندگان مردم در شورای شهر خواهدشد.

        عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: بدنبال برندسازی در مشهدمقدس هستیم؛ مشهد باید بعنوان شهری فرامنطقه ای معرفی شود و این مهم نیازمند برندسازی است که در این راستا مرکز ارتباط مردمی 137 می تواند بعنوان یکی از شاخصه ها و مولفه های برندسازی شناخته شود.

        شهلا سرمایه های انسانی فعال در سامانه 137 را به نوعی نمایندگان شهرداری دانست و افزود: هرچه مشهدشناسی این افراد قوی تر باشد، معرفی شهر به زائران و مجاوران تسهیل پیدا می کند؛ روزانه 2هزار و 500 تماس تلفنی با سامانه 137 برقرار می شود که تا مرحله حاصل شدن نتیجه و اعلام آن به تماس گیرنده ادامه می یابد.

        وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد خاکریز نخست خواست های مردم و شهروندان است، گفت: مطالبات ایشان باید در حداقل زمان پاسخ داده شود؛ سامانه 137 بهترین و موثرترین روش برای شنیدن صدای شهروندان است.

        شهلا افزود: صدای مردم، صدای خداست؛ پس باید درست شنیده شود و نتیجه درخواست ایشان به اطلاع آنها برسد.

        شهلا در ادامه صحبت های خود به موضوع "شهر هوشمند" اشاره کرد و گفت: تکمیل این سیستم هوشمند برای پاسخگویی به تمامی نیازهای شهروندان و زائران رضوی باید مورد توجه قرار گیرد؛ تلاش می شود تا کلیه نیازهای شهروندان از این طریق تامین شوند.
        تعداد بازدید: 74
        نام:
        پست الکترونیک:
        شرح نظر:
         
        ارزیابی
        ارزیابی این مورد:
کلیه حقوق این پایگاه، متعلق به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس است.
پشتیبانی فنی : سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد