• بخش های خبری
    •  
      منبع خبر : 1004
      تعداد بازدید: 120
      کد: 197648
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      در نود و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد تصویب شد؛

      فعالیت اتوبوسرانی مشهد طبق روال عادی از 6 خرداد/ افزایش نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی و ادامه نهضت آسفالت در سال جدید

      اعضای شورای شهر در نود و دومین جلسه علنی با آغاز فعالیت اتوبوسرانی مشهد طبق روال عادی از 6 خرداد و خدمات‌دهی قطارشهری منوط به مجوز ستاد کرونا موافقت کردند.
      فعالیت اتوبوسرانی مشهد طبق روال عادی از 6 خرداد/ افزایش نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی و ادامه نهضت آسفالت در سال جدید

      به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، تا امروز بیشتر خطوط اتوبوس در مشهد فعال بودند و با توجه به شرایطی که در کشور پیش‌آمده امکان حفظ محدودیت‌ها بیش از این نبود، لذا مقرر شد از تاریخ 6 خرداد تمام خطوط به روال و ساعت کار عادی فعال شوند. درخصوص فعالیت مترو نیز منوط به تأییدیه‌های ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم-پزشکی چنانچه مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شود، خطوط قطارشهری نیز از 6 خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برطبق ساعات کاری عادی به ارائه خدمات به شهروندان مبادرت می‌ورزند.
      افزایش کرایه‌های حمل ونقل عمومی
      طبق مصوبه قبلی شورا، کرایه اتوبوس‌ها تا نیمه خردادماه به مآخذ سال 98 اخذ خواهد شد. لذا باتوجه به اینکه مترو هم تعطیل بوده نرخ کرایه مترو و اتوبوس از 15 خرداد و برطبق مصوبه مربوطه شورا در این باب افزایش خواهد یافت.
      همچنین مقرر شد کرایه شبکه‌های مختلف تاکسی زیرمجموعه شهرداری مشهد اعم از تاکسی‌های فرودگاه، راه‌آهن، پایانه مسافربری و تاکسی‌های خطی افزایش یابد. این افزایش نیز هرچند به دلیل افزایش هزینه‌های مختلف ازجمله نرخ بنزین و هزینه‌های نگهداری خودرو اجتناب‌ناپذیر بود اما میانگین افزایش نرخ‌ها 29 درصد و کمتر از میانگین افزایش‌ها در سایر کلان‌شهرها بوده است.
      دامنه افزایش کرایه تاکسی‌ها بین 15 تا 45 درصد خواهد بود که البته درصدهای بالای افزایش بیشتر مربوط به خودروهای وارداتی در شبکه فرودگاه است. البته تبصره‌ای در مصوبه افزایش نرخ‌ها بنا بر درخواست شرکت‌های تاکسیرانی لحاظ شده تا دست شرکت‌ها برای تعیین نرخ و احیاناً اعمال تخفیف برای حفظ توان رقابت با تاکسی‌های اینترنتی باز باشد.
      به‌کارگیری مجدد پارکینگ‌های مکانیزه
      تجهیزات پارکینگ مکانیزه تبدیل به معضل شهری شده بود که هم سیما و منظر شهری را تحت تأثیر منفی قرار داده و هم عملاً از جانب شهروندان مورداستفاده واقع نمی‌شد. باتوجه به اینکه یک شرکت دانش‌بنیان با اقدام به تعمیر پارکینگ باغ-ملی تجربه خوبی به نمایش گذاشت لذا مقرر شد الگوی همین تعمیر و بازسازی برای تمام پارکینگ‌های مکانیزه موجود استفاده شود.
      در جلسه امروز همچنین مصوب شد پارکینگ‌هایی که جانمایی مناسبی داشته و متقاضی دارند در مکان فعلی خود تعمیر و بازاستفاده شوند و در غیر اینصورت به مکان‌هایی که متقاضی وجود دارد ازجمله بیمارستان خاتم‌الانبیا منتقل‌شده و پس از تعمیرات نصب و به‌کارگیری شوند. ضمن اینکه هزینه این تعمیرات از جانب شهرداری تقبل خواهد شد.
      ادامه نهضت آسفالت در سال جاری
      شورا درپی آن است که تمام معابر خاکی باقی‌مانده در شهر را آسفالت کند و پیگیر تعیین تکلیف و تصویب نهایی این مصوبه مربوطه خواهد بود. بر طبق لایحه‌ای که امروز کلیات آن به تصویب رسید، تمام معابر خاکی شهری که دارای طرح تفصیلی می‌باشند تحت پوشش آسفالت قرار می‌گیرد. همچنین معابری که فاقد طرح تفصیلی بوده اما دارای بافت ساکن بالای پنجاه‌درصد هستند هم در پروژه گنجانده می‌شوند. علاوه بر این‌ها معابری که در اولویت کاری نباشند در صورت تقاضای ساکنین و باشرط پرداخت حق مشارکت تحت پوشش این پروژه قرار خواهندگرفت. دو تبصره از این لایحه به دلیل نیاز به کار کارشناسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شد و در جلسه بعدی به بحث گذاشته می‌شود.
       

      تعداد بازدید: 120
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      ارزیابی
      ارزیابی این مورد:
  •     بازدید کنندگان امروز : 2055    بازدید کنندگان دیروز: 1484    کل بازدید ها : 5,460,058
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
    تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط شورای اسلامی شهر مشهد انجام میگردد.
    طراحی و پشتیبانی فنی: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد